I'd like to make myself believe

Hur jag en gång tvivlade, jag lovar mig själv att jag aldrig skall göra det igen.
Om allt, hela händelsen skulle ske igen skulle jag vara den som stod först där. Jag skulle inte tänka på det förflutna och min fobi, varför skulle jag? Det var du som gav mig detta liv, du är ingen vanlig männsika, du är ett mirakel!

Som barn får man lära sig att se världen i geometriska fomer och grundfärger. Det är som om de vuxna inte kan låta bli att försöka få en att verka duktig. Sedan måste man ägna resten av livet åt att glömma det man lärt sig. Det är så det är i livet, såvitt jag förstår. De första tio åren skall allt förenklas, vilket i sin tur gör världen desto mer svår begriplig de följande sjuttio.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ännu en gång har du skrivit och publicerat ett inlägg som får mig att känna att jag lever. Du skriver saker som är så sant så man inte alls skulle kunna tro att någon kunde sätta ord på det.

Det stämmer att allt förenklas i barndomen, det är väl bara så vi människor fungerar!



Tack för en bra och läsvärd blogg, styrkekramar!

2010-06-15 @ 13:49:40
Postat av: Lolle

Maria, Tack för positiv respons!

Och att jag vet att någon uppfattar saker som jag, gör det lättare för mig att skriva! :)

2010-06-15 @ 13:53:11
URL: http://lollleee.blogg.se/
Postat av: Anonym

smart skrivet lolle!

2010-06-15 @ 21:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0